Algemene Voorwaarden Dik Wakker Horlogepolijsten.nl (1-1-24)
1
Voor een aantal merken kunnen wij geen onderdelen verkrijgen omdat merken waaronder Panerai, AP en IWC dit uitsluitend uitleveren aan officiele reparatiecenters. Indien wij constateren dat er aan uw horloge een niet verkrijgbaar onderdeel vervangen moet worden kunnen wij in overleg met u uw horloge doorzenden naar een officieel servicecenter. Onze prijsopgave komt alsdan hiermede te vervallen. Wij hebben geen invloed op de termijn die een externe reparatie service center hanteert. Houdt u er rekening mee dat 6 tot 8 weken eerder regel is dan uitzondering.
2
U krijgt bericht zodra uw horloge gereed ligt. De doorlooptijden die we doorgeven zijn exclusief vakantie/ feestdagen en ziekte. Geen bericht betekent dat uw horloge nog niet gereed is.
Uw horloge wordt basis van datum binnenkomst ingepland! Door schaarste aan uurwerkherstellers en de grote vraag kunnen de doorlooptijden oplopen.
3
Wij testen uw horloge volledig op waterdichtheid. Op het moment dat u uw horloge ontvangt is uw horloge dus 100% waterdicht, tenzij anders vermeld. Hierbij moeten wij wel vermelden dat wij hier geen garantie op kunnen bieden. De waterdichtheidstest is een momentopname. Het niet goed dichtdraaien van een kroon of een stoot aan het horloge kan de waterdichtheid beïnvloeden.
4
Alle werkzaamheden worden naar de beste kunnen en vermogen uitgevoerd, maar uitsluitend onder volledige verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. Bij echtheidcontroles wordt gewerkt op basis van het op dat moment beschikbare kennis en expertise; Horlogepolijsten.nl erkent geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten. Taxaties die worden uitgevoerd zijn gebaseerd op marktprijzen, die aan schommelingen kunnen zijn. Voor samengestelde horloges die getaxeerd zijn erkennen wij geen aansprakelijkheid. (Taxatie en echtheidsverklaringen zijn momentopnames en niet overdraagbaar en er kunnen geen rechten aan worden ontleend)
5
Als aansprakelijkheid wordt aanvaard is deze beperkt tot maximaal € 250,- per gebeurtenis.
6
Offerte prijzen via whatsapp of mail zijn altijd prijzen onder voorbehoud van zicht incl. btw voor particulieren. Excl. voor zakelijke klanten tenzij anders gemeld. Definitieve offerte krijgt u als het horloge hier is of door ons in behandeling wordt genomen. Mocht u geen andere prijs door gekregen hebben geldt de offerte prijs die we zijn overeengekomen.
Heeft u geen prijs door gekregen of niet om gevraagd dan gaan we uit dat u kennis heeft van onze
gemiddelde prijzen.
7
Klanten die accoord geven of opdrachten geven via whatsapp gaan we er vanuit dat deze kennis hebben genomen van onze voorwaarden. ( een link staat in ons begroetings en afwezigheidsbericht)
8
Uw horloge/sieraad wordt overhandigd zodra de betaling is voldaan. Let op: wij hebben geen pinfaciliteit op locatie. Voor uw gemak is er een iDEAL-link bijgevoegd in de factuur waarmee u de betaling eenvoudig online kunt doen. Bij contante betaling accepteren we geen biljetten van 200 en 500, bij biljetten van 100 rekenen we extra kosten ivm stortingskosten. Voor horloges/sieraad of horloge/sieraad onderdeel die na melding gereed niet binnen 1 maand zonder opgave van reden worden afgehaald cq betaald berekenen wij extra kosten voor externe opslag en verzekering.
Bij externe opslag is het niet mogelijk het horloge/sieraad direct op te halen. Na 6 maanden zonder bericht gaan we over op verkoop van het betreffende horloges/sieraad of horloge/sieraad onderdeel.
9
Prijzen zijn incl. BTW met uitzondering van zakelijke klanten.
10
Met ingang van 1 januari 2022 geldt een vaste opslag de zogenaamde handelingskosten ad € 9,99 Deze kosten zijn voor de administratie en verzendklaar maken van pakketten, verzendmaterialen en logistiek
etc.
11
Reparaties / service / kleine beurt verzorgen wij ook, echter uitsluitend in combinatie met polijstwerk.
12
Openingstijden zie website Horlogepolijsten.nl
13
Gereedgekomen horloges worden direct na ontvangst van betaling standaard verzekerd verzonden via PostNL. Voor alle verzendmogelijkheden zie onze website horlogepolijsten.nl.
14
Pakketten die via koerier worden opgehaald, vragen we deze zo stevig mogelijk in een kleine verpakking te versturen. De prijzen die we daarvoor rekenen zijn volume prijzen. De prijzen die we rekenen is een basis prijs tot €5000 verzekerd, daarna rekenen we een toeslag per €5000. Wij rekenen een volumetoeslag mocht het in een te grote verpakking worden aangeleverd.
15
Voor reparatie stellen we een diagnose met een offerte. Indien u de reparatie niet door ons laat uitvoeren brengen wij €65 onderzoekskosten in rekening.
16
Een onderhoudsbeurt houdt in dat uw horloge volledig wordt gedemonteerd, gereinigd, opnieuw wordt opgebouwd, geolied, gesmeerd, afgeregeld, Ultrasone reiniging van de kast en metalen band (indien nodig/mogelijk).Verder indien van toepassing waterdicht getest en uiteindelijk gedurende een week getest op gangreserve en nauwkeurigheid. Een onderhoudsbeurt is iets anders dan een full-servicebeurt waarbij nog goed functionerende en/of nog prima bruikbare onderdelen al preventief zullen worden vervangen. Hier hangt uiteraard een heel ander prijskaartje aan. Indien het om oudere of om vintage horloges gaat is het belangrijk om een reële verwachting te hebben omtrent het resultaat. Een onderhoudsbeurt betekent niet dat uw uurwerk of mechanische delen weer gelijk nieuw zijn geworden. Als het om vintage horloges gaat zijn deze vaak fragiel en is koesteren en er derhalve voorzichtig mee omgaan meer op zijn plaats dan te verwachten dat zij weer werkelijk als nieuw kunnen worden beschouwd conform moderne high end horloges.Schroefdraad van kroon + tube alsmede waterdichtheid is iets om aandachtig rekening mee te houden. Te onvoorzichtig/krachtig openen en sluiten belast het schroefdraad en op een keer is het schroefdraad op en kan deze niet meer dichtgedraaid worden. Dergelijke reparaties krijgen wij hier regelmatig aangeboden. Een automatisch uurwerk heeft voldoende beweging nodig om op voldoende energieniveau te blijven en derhalve een goede amplitude te kunnen bewerkstelligen. Indien u om welke reden danook weinig beweegt door de dag heen, is een automatisch uurwerk niet handig. Deze zal regelmatig stilstaan het geven van een onderhoudsbeurt
zal daarin niets gaan veranderen. Een automaat heeft voldoende beweging nodig. Indien u uw horloge onregelmatig draagt adviseren wij u een watchwinder zo worden kroon + tube ontlast. Uw horloge heeft recent een onderhoudsbeurt gehad maar de tijd wijkt nog te veel af. Afhankelijk van het type uurwerk, de kwaliteit en de algehele staat bepaald welke afwijking acceptabel is. Een uurwerk dat bij ons onderhoud heeft gehad wordt afgeregeld binnen een voor dat type uurwerk acceptabele waarde. Zodra u het horloge in ontvangst neemt is ons advies deze volledig op te winden en eerst een aantal weken te dragen. Mocht u nadien niet tevreden zijn met de nauwkeurigheid dan zullen wij er alles aan doen binnen de mogelijke haalbare grenzen van het betreffende uurwerk om deze opnieuw af te regelen. Een mechanisch kwaliteitshorloge mag een afwijking van -5 tot +10 seconden per dag vertonen. De officiële Zwitserse Chronometercontrole tolereert een gemiddelde afwijking van -4 tot +6 seconden per 24 uur.
De hoge eis van enkele seconden per dag, mag alleen gesteld worden aan de moderne merkhorloges als Patek Philippe, IWC, Omega, Vacheron Constantin, Onze uurwerkhersteller regelt moderne mechanische horloges af op ca. +10 seconden per dag. Omdat het dragen van het horloge altijd een vertragende invloed heeft, wordt het horloge altijd in de + afgeregeld. Oudere en vintage horloges mogen meer afwijken, omdat slijtage en leeftijd ook een rol spelen. Vroeger ging het soms zelfs om afwijkingen van minuten per dag.
17
Wij verlenen 6 maanden garantie na reparatiedatum, uitsluitend op de verrichte reparatie(‘s). Voorbeeld; Uw horloge heeft een onderhoudsbeurt gehad, maar na 3 maanden loopt het niet meer waarbij blijkt dat de veer geknapt is/c.q. het elektroblok stuk is. Of de kroon schroeft niet meer goed vast. Op zich een euvel dat zich tijdens de reparatie nog niet had voor gedaan en wij daarom niet hoefden te vervangen of melden. Voor een uitgevoerde reparatie en/of onderhoudsbeurt geldt een garantie van 6 maanden. Tenzij blijkt dat het te wijten is aan een val, beschadiging,abnormale omstandigheden danwel anderszins onzorgvuldig is behandeld. Mocht zich na reparatie een defect voordoen dat onder de garantie valt en als zodanig wordt betiteld door ons, dan repareren of vervangen wij deze defecte onderdelen naar ons inzicht en zonder extra kosten. Verdere rechten met betrekking tot de eerder uitgevoerde reparatie worden uitdrukkelijk uitgesloten. Deze garantie geldt niet voor de waterdichtheid, kronen en drukkers, glas, bandjes,sluitingen, bezels, verloren delen en indien de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken. Op enkel polijstwerk geven wij 24 uur garantie na ontvangst te beoordelen door horlogepolijsten.nl Mochten we in de factuur vermelden dat er een andere garantie betreft dan is de garantie vermeld in de
factuur doorslaggevend.
18
Dezelfde garantie bepalingen zijn tevens van toepassing op een bij ons aangekocht horloge uitgezonderd
consignatieverkoop mits de garantie alszijnde van toepassing staat vermeld op de aankoop nota/factuur.
Garantie is niet overdraagbaar.
Uw vertrouwde, ervaren en deskundige horlogepolijst Specialist. Uw horloge weer als nieuw!
U kunt contact met ons opnemen middels een email of telefoon/whatsapp. Gelieve uw uw adresgegevens en foto’s toevoegen.
2025 © Dik Wakker Horlogepolijsten.nl. Alle rechten voorbehouden.
Website gemaakt door Arkdesign.nl
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te openen. Door toestemming te geven voor deze technologieën kunnen we gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit negatieve gevolgen hebben voor bepaalde functies en kenmerken.